PostNL lijkt zijn service te verbeteren, na lang zeuren en klachten indienen bij zowel postNL als de opdrachtgevers zoals Bol.com en/of Marktplaats. Deze week werd mij het gewenste pakketje aan de deur uitgereikt door twee postNL medewerkers. Waarbij een van hen de andere duidelijk aan het inwerken was. Zou er dan toch nog hoop aan de horizon zijn, die een normale post en pakket bezorging op het park mogelijk maakt.
Het is een verschrikking, de slechte services die postNL op ons park levert. Dat wij een eigen postbezorging op het park moeten handhaven is ronduit belachelijk. Dat dit tot op heden heeft kunnen gebeuren is natuurlijk ook omdat wij allen te weinig klachten bij postNL indienen. Om te beginnen is er nu een klacht op eigen naam aan postNL verzonden, beter zou zijn als wij gezamenlijk een gebundeld protestklacht bij postNL neerleggen. Indien daar belangstelling voor bestaat kunt u dit per mail info@buitenplaatsketelhaven.nl kenbaar maken. Wij zullen dan voor de groep aangemelde contacten een gezamenlijke klacht samenstellen en deponeren. Onderstaande staat onze klacht als voorbeeld die u zelfstandig ook kan gebruiken.
Onderwerp: Klacht postbezorging
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum] heeft [Leverancier] gebruik gemaakt van uw dienst. Het pakket die de verzender verzonden heeft, heb ik/wij tot op heden niet ontvangen. Ik dien daarover een klacht in.
Verder hebben wij überhaupt problemen met post en pakketbezorging aan ons adres op de Buitenplaats te Dronten. Ook wil ik dat u zich inspant om de leveringen, van post en pakketten, aan ons gewenst aflever adres Buitenplaats ….. 8251PZ te laten plaatsvinden.
Daar is wettelijk een en ander geregeld.
Volgens Artikel 7
1 Een postvervoerbedrijf voorziet in een procedure voor de behandeling van klachten van afzenders en ontvangers over de door hem uitgevoerde postvervoerdiensten.
2 Bij ministeriële regeling kunnen regels worden gesteld over de procedure, bedoeld in het eerste lid.
Volgens Artikel 13i
1 De Autoriteit Consument en Markt kan de verplichting opleggen om bij de levering van door haar te bepalen postvervoerdiensten aan andere postvervoerbedrijven of eindgebruikers:
a. een door haar te bepalen postvervoerdienst los te leveren van andere diensten;
b. deze andere postvervoerbedrijven of eindgebruikers in gelijke gevallen gelijk te behandelen;
c. een redelijk kwaliteitsniveau te garanderen.
Wat verwacht ik van u?
Graag hoor ik van u wat de reden is waarom ik brieven en pakketten niet op mijn adres Buitenplaats ….. 8251PZ Dronten aan de deur afgeleverd kan krijgen. Daarnaast wil ik weten wat u gaat doen om ervoor te zorgen dat ik brieven en pakketten nu en in de toekomst aan het woonadres afgeleverd krijg. Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om binnen vier weken op mijn klacht te reageren.
Buitenplaats …..
8251PZ Dronten